måndag 2 augusti 2010

Plantera mera

Idag har vi fortsatt att restaurera husrabatten. Efter att vi tagit bort den stora vildrosen blev det tomt, väldigt tomt. Så Linnea och jag åkte iväg till Mobackes för att inhandla lite nya växter. Det blev en salig blandning av daggkåpa, smultron, dagliljor, höstanemoner, höstflox, riddarsporrar, en söt liten murreva och en gammelros som jag grävde upp på tomten. Nu är det bara ett par meter kvar av rabatten som ska förnyas men det blir nog nästa sommar. Jag tar nog och gräver upp det sista som ska bort innan vi åker hem.

I den första delen har jag bara fyllt på nya växter där jorden var bar. I mitten av rabatten har vi nu planterat en del nytt. Det kommer nog att ta ett tag innan det växer upp och blir frodigt.

Här är min stolta lilla trädgårdsmästare som var med och gjorde det tyngsta jobbet nämligen att gräva. Hon var också med och placerade ut hur växterna skulle stå i rabatten.

Inga kommentarer: