onsdag 4 augusti 2010

Sovrummet och slarvtjäll

Johnny målade klart vårt sovrum förra veckan. Det blev så härligt ljust och luftigt. Jag ska lägga upp före och efterbilder när vi kommer hem. Vilken skillnad det blev, man kan knappt tro att det är samma rum. Det ska piffas till lite mer där för nu är det väldigt kalt. Jag tror att vi ska sätta upp en hylla övanför sången och så ska jag fixa en lite annorlunda sänggavel. Den berättar jag mer om senare... Den gamla kökslampan och mobilen med guldfiskar ska tas ned.  

Quilten som ligger på sängen har min syster Eva sytt till LInnea men vi har lånat den. Fåtöljen fick min mormor i 50-års present 1949 och på den ligger det en fin gammal matta gjord i en teknik som kallas slarvtjäll. Trasmattan matchar både quilten och mattan i fåtöljen. Det rutiga golvet ska bytas ut men det gör vi nästa sommar.

Utsikten från vårt sovrumsfönster!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fint det blev:)Kramisar Karola