måndag 25 juli 2011

Hallen

Det är inte helt lätt att fota i trånga utrummen och att fota sent på kvällen gör inte saken bättre. Väggarna år målade i en ljus caffè latte färg. Ny hatthylla som inte var rolig att sätta upp samt ny skohylla. På hatthyllan ligger draperiet som ska sättas upp mot draget från verandadörren.
KOtavla och en registreringsskylt. KOtavlan för att min mormor slet som piga under några år då hon träffade min morfar. KOtavlan påminner mig också om mina barndoms somrar då det fanns kor på varenda bondgård här omkring.

Registreringsskylten, ja så såg de ut när jag var liten. De påminner om mina morbröder som kom åkandes i sina mer eller mindre skruttiga bilar hit till Hembacka. Det var alltid så spännande att vara med dem. Jag tror att jag lärt mig alla gamla hederliga svordomar av dem :-)

Jag måste ju naturligtvis leta reda på något som påminner om morfar också för rättvisans skull. Har bara inte kommit på vad ännu...
Tavlorna i hallen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så fint det ser ut. Det ska bli kul att komma upp och se i verkligheten ;)
ps.
KOtavlan för att min mormor slet som piga under några år då hon träffade min mormor.
Det ska väl stå MORFAR ;)
KRAM från systra di.